Retourbeleid

1 - Herroepingsrecht

1.1 Indien bestelde producten uit de door ParAmie aangeboden vaste collectie in de webshop niet naar wens zijn, kunnen deze worden geretourneerd tot 2 weken nadat de klant de bestelling heeft ontvangen. Dit moet direct na ontvangst gemeld worden door de klant via de e-mail, het contactformulier op de website van ParAmie of via een chatbericht op de Facebook- of Instagram-pagina van ParAmie.
1.2 Het product moet met track&trace zending binnen 2 weken in exact dezelfde staat terug worden gestuurd (dus ongebruikt en onbeschadigd). De klant dient de producten met reden van retour en opgave van het ordernummer te retourneren. Dit dient per e-mail of via het contactformulier op de website aangemeld te worden. Binnen 8 werkdagen ontvangt de klant het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug op de rekening waarmee de klant het aankoopbedrag heeft voldaan. De kosten van de retourzendingen zijn voor rekening van de klant.

Retouren kunnen worden verzonden naar het volgende adres:

ParAmie

Tieltsebaan 82A

3200 Aarschot

België

Emailadres voor track&trace: info.paramie@gmail.com

1.3 ParAmie heeft het recht om retouren te weigeren of om slechts een gedeelte van het aankoopbedrag te vergoeden indien het vermoeden bestaat dat de producten door de klant zijn gebruikt en/of de producten beschadigd zijn en dit niet eerder is gemeld door de klant.

 

2 - Uitsluiting herroepingsrecht

2.1. Gepersonaliseerde c.q. door de klant zelf samengestelde producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Deze producten worden door ParAmie op maat handgemaakt volgens de door de klant ingevoerde specificaties en kleuren en daarom is het herroepingsrecht dan ook niet van toepassing. Het herroeppingsrecht blijft in dat geval alleen bestaan indien de producten aantoonbaar defect zijn door de fout van ParAmie.

 

3 - Beschadigde/defect product

3.1 Mocht het voorkomen dat een leiband of halsband defect is, dient de klant dit direct te melden via de email, via het contactformulier op de website of via de Facebook- of Instragram-pagina van ParAmie en dient de klant het product retour te sturen. Zodra ParAmie het product retour heeft ontvangen, onderzoekt ParAmie waar het defect vandaan komt.

3.2 Als door ParAmie wordt vastgesteld dat het product door haar eigen fout defect is, zal ParAmie dit direct melden aan de klant en zal er worden gezocht naar een passende oplossing. ParAmie zal eerst beoordelen of het defect te repareren is en indien dit het geval is, zal ze de reparatie kosteloos uitvoeren en het product kosteloos weer verzenden naar de klant. Indien het defect niet meer te herstellen is, zal ParAmie het product kosteloos vervangen en verzenden naar de klant of het geld retourneren. Dit alles in onderling overleg tussen de klant en ParAmie.

3.3 Indien ParAmie vast stelt dat het defect komt door buitengewoon gebruik door de klant, zal ParAmie dit ook melden aan de klant. De klant kan er dan voor kiezen om het product in dezelfde staat retour te ontvangen (verzendkosten zijn in dat geval voor de klant) of om het product te laten repareren (hieraan zitten wel kosten verbonden, deze worden in onderling overleg vastgesteld).